Please come now I think I'm falling

2010-12-17 Kl. 18:52:22
Igår hade jag verkligen en super trevlig kväll. Jag åkte till Micka rätt tidigt eftersom jag hade så ont i ryggen att jag inte kunde vara i skolan, vilket gav mig tid att mysa med lilla Alicia. Det är verkligen otroligt hur mycket hon har förändrats under sina 6 veckor.
Halv sex kom Sanna och Jessika och då lagade vi (läs jag) tacopaj som verkade vara väldigt uppskattad:) Sen hade jag och Micka totalt glömt bort att ha en efterrätt men då räddade Sanna och Jessika oss eftersom dom hade med sig kladdkaka, grädde och lussebullar! Mums.
Självklart glömde jag min kamera igår så jag kan inte bjuda på några bilder:(

______

Jag har knappt sovit något inatt så det var tunga steg imorse när jag gick till skolan. Egentligen hade jag sovmorgon till 9.40 idag men jag behövde träffa syon klockan nio så det var bara att släpa sig upp. Nu är som tur är mina kurser valda inför framtida år. Det blev engelska b, matte b, psykologi b (vi har psykologi a inräknad som en gemensam kurs redan), livskunsap och kalligrafi. Kalligrafi känns väl lite si så där.. men det var i alla fall bättre än de andra alternativen som jag kunde välja emellan.
Sen så fick jag otroligt nog sluta innan tolv idag eftersom vi av någon anledning inte hade matte. Det var då väldigt skönt eftersom jag hann lägga mig och vila i 2 timmar, se på lite tv, städa och greja lite. Hade egentligen velat tvätta också men min rygg säger att det får vara nog nu.

Sen fick jag också veta hur mycket som återstår i engelska a ifall jag skulle göra en prövning av ämnen och det var inte mycket kan jag säga! Jag ska läsa en engelsk bok och redovisa den, skriva en uppstats om ett engelskt land på 3-4 A4 och presentera det muntligt, läsa två stycken engelska artiklar av olika svårighetsgrad och göra något med dom som jag inte riktigt kommer ihåg nu och självklart måste jag göra nationella provet också. Dessa arbeten går ju fort att göra om man bara tar sig tiden för det vilket känns jätte skönt.

_______

Tomas den stackaren jobbar kväll igen men förhoppningsvis lär han sluta inom en timme eftersom hans bror ska komma hit:)

Nej nu ska jag sluta skriva, det vart ju ett berg av text.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0