Come on and leave the fears

2010-11-18 Kl. 07:53:50
♥ Dag 2 – Min första kärlek.

Ja som de flesta redan vet så har jag haft en första och enda kärlek hittills. Jag och Tomas träffades när jag var 14 år genom en utav mina kompisar och vi har hängt ihop i 3,5 år nu.

 

Till en början försökte min mamma ha en massa regler hit och dit, jag var ju trots allt bara 14, men som jag nämnde tidigare är jag väldigt tjurig och efter en tid tillsammans insåg mamma att hon inte hade så mycket att säga till om. Ett tag fick jag "sova över förbud" men kär som jag var så hittade jag på mitt eget lilla sätt att få sova med honom ändå. De dagar jag var ledig från skolan brukade jag ofta ta första bussen vid 6 på morgonen till honom, bara för att gå och lägga mig och sova igen när jag kom dit. Vissa mornar åkte jag och mamma tillsammans eftersom hon skulle till jobbet.

 

Jag var mycket hemma hos honom och när det var vinter brukade jag gå till skolan varje morgon som låg en halvtimmes promenad där ifrån, det var inte det roligaste när det var svin kallt ute. Till en början bodde Tomas ihop med sin bror Jens men när Jens flyttade iväg från Umeå för att spela hockey flyttade Tomas till en liten etta på 35 kvadratmeter om jag minns rätt. När han flyttade dit så lyckades han inte bli av med mig eftersom det var mycket lättare att cykla dit än att cykla hem till Ersboda när jag jobbade på Fem knop borta vid strömpilen.

 

Sen började jag gymnasiet och då fortsattade jag vara kvar hos Tomas eftersom det återigen blev närmare att ta sig till och från skolan därifrån. Efter julen blev jag sjukskriven från skolan och i februari flyttade vi hit på Berghem där vi bor idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0