I fell too far

2010-10-04 Kl. 16:20:22
Dagen började med att jag försov mig och missade första lektionen imorse. Jag vaknade klockan 10 och vid 11 fick jag ett samtal, och gissa vad? Det var en utav kontakter vid sjukhuset som heter Mats Karling. Mats är en lustig liten filur och påminner lite grann om Skalman och jag träffade honom första gången redan som liten när jag tillbringade mycket tid på sjukhuset.
Nu var det så att Mats och några andra läkare hade varit med i en artikel idag som handlade om ungdomar med smärta. Efter den där artikeln hade tv4 ringt upp Mats och dem sa att de ville göra ett reportage om detta och ville träffa en ung person med liknande erfarenheter. Lustigt nog kom Mats att tänka på mig då och ringde och hörde om jag kanske kunde tänka mig att ställa upp. Först var jag väldigt skeptisk -jag, med på tv? usch, det har aldrig varit min högsta önskan precis. Men efter att ha pratat med en del personer om detta ändrade jag mig, inte för min skull, men för att få detta uppmärksamat. Sjukvården är ett skämt så som det är idag och man måste fixa precis allt. Det är så fruktansvärt fel att jag bara vill kräkas när jag tänker på det.
När jag var på skolan ringde dem från tv4 och de ska, om det går bra för skolan, komma och filma mig på onsdag.



klicka på bilden för att komma till artikeln.

Kommentarer
Postat av: mickz

oooh, spännande!;>

2010-10-05 @ 15:39:19
URL: http://monko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0