Leave the loneliness alone

2010-11-17 Kl. 04:17:52
♥ Dag 1 – Presentera mig själv

Detta var då jag som liten, Jennifer Angelina Marianne Sjögren om man ska göra det hela krångligt. Föddes den 23 april 1993 så idag är jag alltså 17 år gammal.















Ända sedan jag var litet barn har jag varit väldigt envis och hade jag väl bestämt mig för nånting, då skulle det bli så. Jag har många gånger fått höra utav min moster hur less hon kunde bli på mig, en gång (har säkert hänt flera gånger) har jag tillexempel vägrat byta blöja och det hela har slutat med att jag och min moster har stått på varsin sida av dörren och skrikit allt vi kan på varandra.





















Jag har alltid tagit hand om alla andra och sett till att saker går rätt till. I många år blev jag kallad "lillpolisen" av mina syskon, speciellt min bror. När jag var sex år lyckades jag äntligen tjata till mig min första hemmanyckel utav min väldigt motvillga mamma.














Jag tycker mycket om att idrotta och innebandy och handboll har alltid varit stora favoriter. Jag började handboll eftersom min bror höll på med det. Jag minns hur gärna jag ville att han skulle tycka att jag var duktig och det var det som fick mig att ta steget att börja. Jag spelade först med Ersboda men sen blev det Ersmark. I 7an tappade jag väl suget lite grann på grund av smärta i axlarna och att jag fick nya intressen. Något jag saknar väldigt mycket idag är just handbollen.









I 7an var jag med i en liten bilolycka vilket idag har lett till att jag har en whiplersskada. Trots min skada började jag jobba för första gången när jag var 15 år på ett café, där jobbade jag i 6 månader innan jag sa upp mig. Efter mitt café jobb jobbade jag som diskare på en restaurang sommaren innan gymnasiet började. Under den här sommaren började jag "bo" mer och mer hos min pojkvän vilket ledde till att vi flyttade ihop. När skolan började slutade jag jobba men trots att jag bara pluggade blev min skada allt mer påtaglig. Detta ledde till att jag var konstant trött och orkade inte vara i skolan. Jag gick en hösttermin men blev sjukskriven på vårterminen. Under den här tiden hade jag inte så mycket för mig men på sommaren jobbade jag 3 veckor på ett dagis. Idag går jag ännu en termin på Östra gymnasiet och studerar omvårdnad.












Kommentarer
Postat av: Åsa

När jag ser bilden på dig när du är liten så kom jag att tänka på när Anton körde på sin motorcykel och du fick äran att sitta på bönpallen där bak :)

Herre gud så söta ni var. Eller när du och Anton snurrade varandra på gungan så ni båda la en pizza framför bron när jag satt och drack kaffe :)

Herre gud så många härliga minnen jag har av er tre , det har varit en förmån och få förunnat att få se er växa upp. Sköt om dig // Åsa

2010-11-17 @ 07:16:21
URL: http://asaahlenius.blogg.se/
Postat av: Stig

Den första bilden på dig...minns dig...du var så charmig, skulle visa precis allt du hade.

Tänk att jag fick det minnet när jag ser dig idag.

Kommer du ihåg glass påsarna som dök upp...? =)

Samma flicka och lika bestämd som då!

Puss&Kram / Stig

2010-11-17 @ 23:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0